Een gedachtegang.

Er is voor gekozen om de diverse modellen te rangschikken op het door SAAB gebruikte type nummer, waardoor de perioden van productie door elkaar heenlopen.
De reden hiervoor is dat na een testperiode is gebleken, dat het opzoeken via de typeaanduiding toch de meest logische en overzichtelijke manier is om toe te passen.
Verder is de opzet, van dit gedeelte van dit forum, dat de forumleden de informatie verstrekken en dat de beheerder en de moderators daarna een selectie gaan maken uit de diverse topics. Ten slotte zullen de beheerder en de moderators de geselecteerde informatie gaan verwerken in een gesloten mededeling, waarna de diverse berichten in elk topic verwijderd worden. Hierdoor verkrijgt men een mooi historisch overzicht per type SAAB, die ooit gebouwd zijn.
Plaats reactie
saabomatie1
Beheerder
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 sep 2009 21.41

Een gedachtegang.

Bericht door saabomatie1 » 11 jun 2012 12.04

Wie ook de nieuwe eigenaar van SAAB wordt, het ziet er naar uit dat GM geen enkele toestemming wil geven om gebruik te maken van de rechten op de namen van de diverse modellen van SAAB.
Hoe zou het klinken wanneer men de rechten zou krijgen om WEL de "kale" carrosserie en het interieur, zoals stoelen en het dashboard te gebruiken, MAAR dat men daarin andere technieken, zoals motor, onderstel, versnellingsbak, remmen, assen en de algehele elektronica moet gaan gebruiken, desnoods bij andere autofabrikanten vandaan gehaald? Daarbij zou het wellicht ook helpen wanneer men de diverse typeaanduidingen zouden gaan veranderen van bijvoorbeeld 9-3 naar 900 en 9-5 naar 9000? Een kleiner model zou men dan (weer) de SAAB 90 kunnen gaan noemen. Een nog kleinere SAAB zou men dan simpelweg de SAAB 9 kunnen gaan noemen. De enige uitzondering blijft dan de SAAB 9-4X, die zou men dan (opnieuw) kunnen gaan betrekken bij GM, desnoods tegen een iets/veel hogere inkoopprijs als dat het tot op het laatste moment het geval was.

Dan het punt elektrisch aangedreven SAAB 's:
Ik zou er op geen enkele manier op tegen kunnen zijn, integendeel, alleen moet er voordat dat gebeurt een oplossing komen voor de op dit moment nog steeds (veel) te korte actieradius en de (veel) te lange oplaadtijd. Naar mijn idee is een acceptabele actieradius, bij een volledig elektrisch aangedreven auto, zo'n 600 tot 700 km en een oplaadtijd zou, ook weer naar mijn mening, van een helemaal lege naar volledig opgeladen accupakket maximaal zo'n 30 tot 45minuten in beslag mogen nemen. Die 30 tot 45 minuten is bewust zo gekozen om ook bijvoorbeeld vakantiegangers die naar bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk of Spanje onderweg zijn EN een acceptabele actieradius hebben om bijvoorbeeld te kunnen lunchen EN dat tijdens rustpauze, al of niet in combinatie met een lunch of wat mij betreft een diner, het accupakket van volledig leeg naar volledig vol opgeladen kan worden. Dit omdat een lunch of diner onderweg immers ongeveer die tijd vergt. Voor een zakenreiziger zouden, alweer, naar mijn mening, een dergelijke actieradius en maximale oplaadtijd ook uitstekend uitkomen, eigenlijk om dezelfde redenen als bij de eerder genoemde vakantiegangers.
En ach, een SAAB voorzien van een brandstofmotor zonder een turbocompressor zou jammer kunnen zijn, echter, een auto met elektrische aandrijving zou men ook van een soort van een (kortstondige) "overboost" kunnen voorzien, maar dat gaat dan wel zeer hoogstwaarschijnlijk ten koste van de actieradius. Maar goed, wanneer er met een auto gereden wordt die voorzien is van een motor die een op aardolie gebaseerde brandstof gebruikt, zal men ook vaker moeten gaan tanken wanneer men "sportief" aan het rijden is, dus daarin zie ik dus eigenlijk geen wezenlijk verschil en zou het een en ander dus ook geen "probleem" moeten KUNNEN[/i] zijn waar men niet overheen zou moeten kunnen komen.
Al met al zie ik wel degelijk kansen voor een elektrisch aangedreven SAAB en wanneer dat [i]"DE REDDING"
van "ons merk" zou betekenen, dan ben ik er een grote voorstander van wanneer SAAB verder zou gaan als een fabrikant van elektrisch aangedreven auto's.

Hoe dan ook:
Laten we hopen dat de fabriek, zo vlug als het maar mogelijk is, zowel technisch, als financieel, als voor wat betreft voldoende personeel weer gaat produceren en naar mijn mening kan dat moment, bij wijze van spreken dan, beter eergisteren zijn in plaats van morgen.
Houdt u zich aan de forumregels, dan blijft het voor iedereen leuk!

Wanneer u met vragen zit, schroom niet en stuur, ongeacht het aantal, al uw vragen in een email naar: saabomatie1@gmail.com

Plaats reactie